Amoeneburg, jesień 2019

Już 28 raz byliśmy gośćmi zaprzyjaźnionej szkoły Stifftsschule St. Johann w Amoeneburgu. Tym razem 22-osobowa grupa spędziła w Hesji 8 dni. Pogoda była łaskawa dla nas i po porannych chłodach, dni były słoneczne i ciepłe. Swoją przygodę w Niemczech zaczęliśmy od programu u rodzin goszczących, które proponowały wycieczki, udział w festynach miejskich i dużo regionalnego jedzenia. W poniedziałek po spotkaniu z dyrektorem szkoły i zwiedzeniem jej pojechaliśmy do Marburga, malowniczego miasta uniwersyteckiego w okolicy, gdzie spędziliśmy czas poznając miasto w nietypowy sposób – musieliśmy odgadywać zabawne zagadki historyczne. Zwycięzcy dostali nagrody a przegrani, nagrody pocieszenia. Wtorek to dzień z historią – odwiedziliśmy muzeum dawnej granicy między NRD i RFN i amerykańską bazę wojskową POINT ALPHA a następnie zabytkowe miasto Fulda z barokową katedrą. W środę bawiliśmy się w muzeum matematyki w Giessen a po południu sprawdziliśmy naszą sprawność w parku linowym. Czwartek to dzień spędzony we Frankfurcie nad Menem – wspaniałe widoki z Maintower, spacer brzegiem Menu do starego miasta i wreszcie to na co czekaliśmy najbardziej – zakupy na Zeil – pasażu handlowym. Tu wydaliśmy większość naszego kieszonkowego ale trudno się oprzeć cenom w Primarku;) Obładowani torbami, zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy do domów. Ostatni dzień programu to wyjazd do Bingen, skąd płynęliśmy statkiem po Renie, podziwiając malownicze zamki i winnice. Po południu zwiedziliśmy jedną z nadreńskich winnic w miejscowości Gau Algesheim i poznaliśmy skomplikowany proces produkcji wina. Codziennie wieczorem spotykaliśmy się z naszymi partnerami i spędzaliśmy czas razem w pobliskim Marburgu i tylko wizja wczesnego wstawania następnego dnia kazała nam się rozstać i wracać do domów gospodarzy. Wreszcie nadeszła sobota, która była dniem kiedy cała grupa spotkała się aby zagrać w paintballa a potem zostało już tylko pakowanie i wyjazd do domu. Było dużo łez, uścisków ale ten cudowny tydzień musiał się kiedyś skończyć. Poznaliśmy wspaniałe miejsce i fantastycznych ludzi!